JASMINKA KONČIĆ,
MY DAILY LIFE AS WIFE AND MOTHER
izložba u Salonu Galić od 22.02. do 07.03.2016.
youtube.com/watch?v=xBwOYp3NUm0
youtube.com/watch?v=OJ9mhMe5n9c
youtube.com/watch?v=xBwOYp3NUm0
youtube.com/watch?v=OJ9mhMe5n9c
youtube.com/watch?v=BOWN6la3DaQ |
Blogirati, bloger biti nije baš tako jednostavno kako se na prvi pogled čini. Ipak, javno, kolika god ta javnost bila, javno izrečena, a u blogiranju i napisana riječ ima svoju težinu. Kroničar, pa makar i novovjekovni, sa svim tim alatima koje nudi taj virtualni svijet još je teže biti. Želiš, normalno je, ljudski je, što bolje prezentirati ono što te interesira, a taj interes bi trebao biti i interes što više njih. Uvijek se, pri blogiranju rukovodim slabijepokretnim i nepokrentim osobama kojima PC služi kao prozor u svijet. Njihov interes je taj koji rukovodi mojim interesima mimo onih osnovnih, a koje ste dosad prepoznali. Iz svih gore navedenih razloga pokušati ću biti kroničar Grada i njegovih zbivanja. Vas radi. Meni je dovoljan, makar i bio u krivu, osjećaj da sam nekome, jednom bar uljepšao dan. Učinio ga zanimljivijim. Odveo ga na mjesto gdje inače i pokretan se ne bi našao. Na ovoj izložbi u Salonu Galić, u Marmontovoj ulici u Splitu, mnogi od vas bi vjerovatno se našao. Svjedokom vrijednosti nezamjećenih. Žene i majke. Vrijednosti svakodnevnice koja upravo zbog toga i gubi na vrijednosti. Jer tko će skuhati, oprati, servirati, planirati danas za sutra, nastojati proći što jeftinije a bolje, tko će otići u spizu, cjenkati se, nasmijati se, naljutiti se, sresti prije stare s kojima bi rado proćakulala uz kavu ali nema vrimena jer .... jer je majka. Žena. Supruga. Kćer, Baka, Strina, Teta, susjeda. Dobra.
doma, među svojima |
kad izlazi van pa se speri |
Jasminka Končić rođena je 09.09.1973. u Zagrebu. Diplomirala je grafiku u klasi profesora Miroslava Šuteja na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu 1977. godine. Godine 2012. magistrirala je kiparstvo u klasi profesora Alena Ožbolta na poslijediplomskom studiju kiparstva na Akademiji za likovno umjetnost in oblikovanje - Univerza v Ljubljani, Slovenija na temi Dvodimenzionalnih tekstilnih materijala i procesa prevođenja istih u trodimenzionalne skulptularne oblike. Iste godine upisuje doktorski studij iz podruja modnog dizajna na NTF (Naravnoslovnotehniška fakulteta Univerza v Ljubljani, Slovenija) na temu Upotrebe odjeće i jezika mode u suvremenoj umjetnosti. Od 2001. godine radi prvo kao vanjska suradnica i asistentica a od 2011. kao docentica u Zavodu za dizajn tekstila i odjeće na Tekstilno-tehnolškom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu u sklopu kojeg predaje na kolegijima iz područja modnog dizajna i dizajna modnih dodataka. Pokrenula je modnu manifestaciju DIPMOD koja predstavlja platformu za promociju mladih modnih dizajnera. Za vrijeme studija na ALU u Zagrebu 1996. godine jedna je od osnivačica grupe "Daklelososi" s kojom je izvodila modne performanse. Umjetnička je voditeljica "Green room" galerija u Zaboku, članica umjetničkog savjeta TTF galerije Sveučilišta u Zagrebu te članica Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU, Zagreb). Za svoj likovni i pedagoški rad više je puta nagrađivana. Izlaže samostalno i skupno u zemlji i inozemstvu od 1996. godine.
Jedino što me zasmetalo kod razgledavanja izložbe je osjećaj organiziranog, izložbenog "kaosa" ukoliko ga i postoji kod žena, majki, domaćica, stjuardesa, dizaličarki, pometačica, predsjednica, nastavnica, prvakinja u 1017 sportova i takmičenja. Jasminkine fotografije "in flagranti" svjedočenja su preuredne, preizložbene, mislim da bi više efekta imale da su bilježene u procesima kako kuhanja i pripremanja jela tako i pranja nakon objeda. Ali i ovako postigla je pravu svhrhu. Podsjetiti sve nas zaboravne na vrijednosti njihovih truda i utrošena vremena. Ne zaludu utrošena. Utrošena za obitelj. Obitelj kad uskoči i kojoj god uskoči a podstaknuta viđenom izložbom - izložba je u potpunostiispunila svoju svrhovitost. Neka je konceptualna. Ženina je. Priznanje joj. I izložbi.
Pametna već kakva jest, a to mora biti jer je žena po rođenju, Jasminka izložbu ipak čini osobnom negeneralizirajući, neželjevši reći "svi smo mi ovakve, podložne matere i supruge, tete i bake,strine." Ne. Nismo sve takve. Ja sam takva. To nam veli instalirajući u prostor komade odjeće koje čak i opisuje kroz sjećanja koja pripadaju pojedinom komadu. Ja, pa ja, tako svim posjetiteljkama potrebno ja, Njeno, ostavlja ih u zabludi da one nisu takve. Žene. Majke. Bake. Prije. Tete. Strine. Doktorice. Nastavnice. Djealtnice. Prostitutke nađu li vremena? Vozačice tramvaja. Tete u vrtiću. Ribarice. Piloti. Astronautkinje. Književnice. Glumice. Pjevačice. Starletice. Zvijezde realitty showa. Penjačice po nemogućem. Žene danas.
Vrlo interesantan potez Umjetnice. Fotografija je neuspjela a opet uspjela jer makar i nekvalitetna ovako svjedoči o perpetum mobileu iskonskom. Tijelo nam rođenjem već kreće u prljanje i nastavlja sve do nestanka tijela nam kojeg ta ista roba svo vrijeme resi i štiti od prljanja, čak i duše. Hrpa samo raste i nadrasta nas. Tko o njoj brine. Pokoji samac kojem je stalo. Ostalih 99,9999999999 su žene.